Proiect gratuit de educatie cinematografica

In perioada mai-iunie, cea de-a doua editie a caravanei CinEd pentru scoala primara aduce filme din patrimoniul european micutilor din 6 localitati din Romania printre care se numara: Bucuresti, Timisoara, Focsani, Paulesti Vrancea si Pitesti. CinEd este o initiativa europeana care isi propune sa imbunatateasca si sa incurajeze dezvoltarea programelor de educatie cinematografica adresate tinerilor cu varsta cuprinsa intre 6 si 19 ani. Proiectul este dezvoltat de Institutul Francez din Paris in parteneriat cu sapte tari europene: Spania, Portugalia, Bulgaria, Italia,Cehia, Finlanda si Romania, unde programul CinEd este coordonat de Asociatia Culturala Macondo (pentru elevi si cadre didactice din invatamantul primar) in colaborare cu Societatea Culturala NexT (pentru segmentele gimnaziu si liceu).

 

f18e76869c37f44138d3b1a0a6b09ea6
Proiect gratuit de educatie cinematografica

 

CinEd pleaca de la premisa ca educatia cinematografica este un element cheie in educarea tinerilor in epoca digitala. Scopul programului este acela de a crea un prim model de strategie pentru dezvoltarea educatiei cinematografice la scara larga, implicand un numar cat mai mare de profesori, invatatori si elevi.


Filmele selectate de critici de film din cele sapte tari partenere impreuna cu reprezentanti ai Cinematecii Franceze si resursele pedagogice create special pentru nevoile de invatare ale elevilor sunt puse la dispozitia tuturor profesorilor, invatatorilor si elevilor interesati prin intermediul unei platforme online special concepute.


Poate va intereseaza si: “Ce ai facut astazi?” – intrebare-cheie


Mai mult, gratie proiectiilor si intalnirilor cu profesionistii din domeniu, elevii implicati in prima faza in program vor fi incurajati sa descopere vizionarea filmelor ca activitate culturala si vor fi ajutati sa-si dezvolte abilitatile de intelegere a mesajelor audiovizuale in general si a filmelor, privite ca obiecte artistice, in particular.

 


Accent pe utilizarea independenta a platformei CinEd


Totodata, o latura importanta a strategiei CinEd o reprezinta formarea in domeniul educatiei cinematografice a unui numar cat mai mare de profesori si invatatori, corelata cu dezvoltarea unei metodologii in baza careia acestia sa poata continua sa realizeze activitati similare, in mod independent, folosindu-se de filmele si materialele existente pe platforma.

 

12002193_1498514030463798_4610648197331278010_n
In acest sens, vor fi organizate doua formari pentru cadrele didactice din invatamântul primar, bibliotecari si agenti culturali interesati de proiecte de educatie cinematografica formala sau nonformala. Aceste formari vin in continuarea celei organizate impreuna cu Institutul Francez din Iasi In perioada 7-8 ianuarie 2017.


Prima dintre ele va avea loc pe 4 si 5 mai, la Bucuresti, la Spatiul Public European, in cadrul Festivalului Filmului European, iar a doua in perioada 25-26 mai, la Timisoara, in parteneriat cu Institutul Francez din Timisoara.

 

CinEd pentru scoala primara este un program sustinut de Ministerul Educatiei Nationale si de Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti.


Pentru mai multe detalii despre platforma va invitam sa consultati site-ul CinEd si pagina de Facebook CinEd.

 

Surse informatii: www.didactic.ro si https://www.facebook.com/CinEd-1498512447130623/

Reinscrieri si inscrieri la gradinita – anul scolar 2017-2018

Ministerul Educatiei Nationale a solicitat inspectoratelor scolare judetene/Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti sa asigure toate masurile necesare derularii in conditii optime a inscrierii in gradinita. Astfel, in vederea cuprinderii in invatamantul prescolar a copiilor cu varste intre 3 si 6 ani vor avea loc, succesiv, urmatoarele etape la nivelul fiecarei unitati de invatamant: reinscrierea copiilor care frecventeaza gradinita in acest an scolar si doresc sa o frecventeze si in anul scolar 2017-2018, inscrierea copiilor nou-veniti.

Reinscrierile vor incepe in data de 8 mai, iar inscrierile se vor derula incepand cu 22 mai.

foto copii
Intervalele orare aferente reinscrierilor si inscrierilor vor fi stabilite de conducerea unitatii de invatamant si vor fi afisate, la loc vizibil, in fiecare gradinita, pentru informarea parintilor si a publicului interesat, inclusiv pe site-ul acesteia (daca exista), si eventual pe site-urile inspectoratelor scolare.

Ocuparea locurilor libere, dupa finalizarea procesului de reinscriere, se va face, de regula, in ordinea descrescatoare a grupelor de varsta, respectiv: grupa mare (copii de 5 ani), grupa mijlocie (copii de 4 ani) si grupa mica (copii de 3 ani). In baza HG nr. 1252/2012 si in limita locurilor disponibile, pot fi inscrisi in grupa mica si copii cu varsta cuprinsa intre 2 si 3 ani.


In situatia in care, intr-o unitate de invatamant, numarul cererilor de inscriere este mai mare decat numarul locurilor libere, repartizarea copiilor se va face in ordinea descrescatoare a numarului de crieterii generale de departajare cumulate de catre fiecare copil. 


Poate va intereseaza si: Ce ai facut astazi? – intrebare-cheie

 
Pentru asigurarea transparentei procesului de reinscriere/inscriere, conducerile unitatilor de invatamant prescolar vor afisa, la vedere, pentru toti cei interesati, urmatoarele informatii:

  1. capacitatea institutiei (numar de copii pentru care a fost proiectata);
  2. numarul de locuri aprobat prin planul de scolarizare pentru anul scolar 2017-2018 (pe grupe de varsta: mica, mijlocie, mare);
  3. criteriile generale si criteriile specifice pentru inscrierea copiilor;
  4. numarul de copii reinscrisi/inscrisi zilnic (in perioada stabilita) din totalul disponibil.

Criteriile specifice de departajare  (elaborate de fiecare unitate de invatamant prescolar, aprobate de Consiliul de administratie al acesteia si avizate de consilierul juridic al Inspectoratului Scolar Judetean/al municipiului Bucuresti pana la data de 19 mai) nu pot fi discriminatorii si nu pot include liste de preinscrieriDe asemenea, criteriile specifice de departajere vor fi aplicate doar dupa epuizarea criteriilor generale.

Mentionam ca unitatile de invatamant prescolar au obligatia afisarii la loc vizibil a informatiilor privind statutul acestora: autorizata sa functioneze provizoriu sau acreditata de Agentia pentru Asigurarea Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP).

 Preluare de pe edu.ro

“Ce ai facut astazi?” – intrebare-cheie

Ce ai facut astazi?” – sigur cunoasteti aceasta intrebare pe care o adresati copilului dupa o zi petrecuta fara el. Cunoasteti, fara indoiala, si raspunsurile pe care le primiti, de cele mai multe ori scurte: “Nu stiu!” sau “Nimic!

foto 4


Cum sa ii facem pe copii sa ne poata povesti ce au facut intr-o zi?


Stimularea limbajului


Punandu-i intrebari despre cum si-a petrecut ziua ne incurajam copilul sa vorbeasca, sa isi dezvolte vocabularul si sa formuleze fraze organizate logic.


Capacitatea de a povesti evenimentele desfasurate intr-o zi se dezvolta treptat, pe masura ce copilul creste:

- Spre 2 ani, copilul incepe sa poata sa relateze un eveniment intr-o maniera foarte simpla, mai ales daca este vorba de un eveniment care i-a atras atentia: “Victor a cazut. Victor a plans.

- Spre 3 ani, copilul poate sa relateze mai clar mai multe momente din cursul zilei, fara sa tina cont insa de ordinea in care acestea s-au intamplat.

- Spre varsta de 4 ani, copilul are capacitatea sa relateze mai organizat momentele din cursul zilei: “Am mancat afara si apoi ne-am jucat in curte

- Intre 4 si 5 ani, copilul este capabil sa povesteasca evenimentele dintr-o zi in ordinea in care acestea s-au desfasurat.

 

foto 7
Va prezentam mai jos cateva
idei pentru a va ajuta copilul sa povesteasca evenimentele dintr-o zi.


Indiferent de varsta copilului, va recomandam ca mereu sa:

- o rugati pe persoana cu care si-a petrecut copilul ziua sa va povesteasca momentele importante ale zilei. Va va fi mai usor sa intelegeti despre ce vorbeste copilul si sa ii puneti intrebari.

- ii puneti copilului intrebari cu variante de raspuns incluse: “Te-ai jucat cu Mihai sau cu Ana?

- folositi intrebari deschise precise: “Cu cine te-ai uitat pe carti?” in loc sa il intrebati pur si simplu ce a facut.


De la 2 ani:

- Cand va jucati cu el, puneti-i intrebari obisnuite despre masa, baie, culcare, in ordine cronologica, si comentati cu el raspunsurile.

- Rasfoiti impreuna carti ilustrate care surprind desfasurarea unei zile sau a unei parti a unei zile. Incepeti voi sa descrieti ceea ce vedeti in imagini, punand accentul pe cuvantul “apoi”: “Se spala pe dinti, apoi se culca.” Lasati-l pe copil sa povesteasca mai departe ce vede in imagini.

foto 2Poate va intereseaza si: Ghid pentru parinti: primele cuvinte ale celor mici

 


De la 3 ani:

- Incercati sa construiti impreuna cu copilul o scurta insiruire de evenimente care au loc intr-o zi: “Te-ai trezit, te-ai spalat, ai luat micul dejun si apoi?

- Fotografiati-va copilul in timp ce desfasoara activitatile obisnuite dintr-o zi. Apoi, jucati-va impreuna, puneti fotografiile in ordinea corecta si povestiti ce vedeti in fiecare fotografie. In acest fel, copilul va intelege conceptul de “insiruire de actiuni”.

foto 5

- Cand sunteti sigur ca intelege intrebarea “Ce ti-a placut cel mai mult astazi?”, intrebati-l care au fost momentele preferate din ziua care a trecut, apoi povestiti-i-le pe ale voastre. Daca vedeti ca ii este greu sa povesteasca, vorbiti voi inaintea lui ca sa ii oferiti un exemplu.

- Cand copilul intelege glumele, radeti impreuna: “Ai mancat spaghetti sau o prajitura de ciocolata mare cat casa?” Sigur va incepe sa povesteasca.

foto 6

Sursa bibliografica: naitreetgrandir.com