Proiect gratuit de educatie cinematografica

In perioada mai-iunie, cea de-a doua editie a caravanei CinEd pentru scoala primara aduce filme din patrimoniul european micutilor din 6 localitati din Romania printre care se numara: Bucuresti, Timisoara, Focsani, Paulesti Vrancea si Pitesti. CinEd este o initiativa europeana care isi propune sa imbunatateasca si sa incurajeze dezvoltarea programelor de educatie cinematografica adresate tinerilor cu varsta cuprinsa intre 6 si 19 ani. Proiectul este dezvoltat de Institutul Francez din Paris in parteneriat cu sapte tari europene: Spania, Portugalia, Bulgaria, Italia,Cehia, Finlanda si Romania, unde programul CinEd este coordonat de Asociatia Culturala Macondo (pentru elevi si cadre didactice din invatamantul primar) in colaborare cu Societatea Culturala NexT (pentru segmentele gimnaziu si liceu).

 

f18e76869c37f44138d3b1a0a6b09ea6
Proiect gratuit de educatie cinematografica

 

CinEd pleaca de la premisa ca educatia cinematografica este un element cheie in educarea tinerilor in epoca digitala. Scopul programului este acela de a crea un prim model de strategie pentru dezvoltarea educatiei cinematografice la scara larga, implicand un numar cat mai mare de profesori, invatatori si elevi.


Filmele selectate de critici de film din cele sapte tari partenere impreuna cu reprezentanti ai Cinematecii Franceze si resursele pedagogice create special pentru nevoile de invatare ale elevilor sunt puse la dispozitia tuturor profesorilor, invatatorilor si elevilor interesati prin intermediul unei platforme online special concepute.


Poate va intereseaza si: “Ce ai facut astazi?” – intrebare-cheie


Mai mult, gratie proiectiilor si intalnirilor cu profesionistii din domeniu, elevii implicati in prima faza in program vor fi incurajati sa descopere vizionarea filmelor ca activitate culturala si vor fi ajutati sa-si dezvolte abilitatile de intelegere a mesajelor audiovizuale in general si a filmelor, privite ca obiecte artistice, in particular.

 


Accent pe utilizarea independenta a platformei CinEd


Totodata, o latura importanta a strategiei CinEd o reprezinta formarea in domeniul educatiei cinematografice a unui numar cat mai mare de profesori si invatatori, corelata cu dezvoltarea unei metodologii in baza careia acestia sa poata continua sa realizeze activitati similare, in mod independent, folosindu-se de filmele si materialele existente pe platforma.

 

12002193_1498514030463798_4610648197331278010_n
In acest sens, vor fi organizate doua formari pentru cadrele didactice din invatamântul primar, bibliotecari si agenti culturali interesati de proiecte de educatie cinematografica formala sau nonformala. Aceste formari vin in continuarea celei organizate impreuna cu Institutul Francez din Iasi In perioada 7-8 ianuarie 2017.


Prima dintre ele va avea loc pe 4 si 5 mai, la Bucuresti, la Spatiul Public European, in cadrul Festivalului Filmului European, iar a doua in perioada 25-26 mai, la Timisoara, in parteneriat cu Institutul Francez din Timisoara.

 

CinEd pentru scoala primara este un program sustinut de Ministerul Educatiei Nationale si de Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti.


Pentru mai multe detalii despre platforma va invitam sa consultati site-ul CinEd si pagina de Facebook CinEd.

 

Surse informatii: www.didactic.ro si https://www.facebook.com/CinEd-1498512447130623/

Reinscrieri si inscrieri la gradinita – anul scolar 2017-2018

Ministerul Educatiei Nationale a solicitat inspectoratelor scolare judetene/Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti sa asigure toate masurile necesare derularii in conditii optime a inscrierii in gradinita. Astfel, in vederea cuprinderii in invatamantul prescolar a copiilor cu varste intre 3 si 6 ani vor avea loc, succesiv, urmatoarele etape la nivelul fiecarei unitati de invatamant: reinscrierea copiilor care frecventeaza gradinita in acest an scolar si doresc sa o frecventeze si in anul scolar 2017-2018, inscrierea copiilor nou-veniti.

Reinscrierile vor incepe in data de 8 mai, iar inscrierile se vor derula incepand cu 22 mai.

foto copii
Intervalele orare aferente reinscrierilor si inscrierilor vor fi stabilite de conducerea unitatii de invatamant si vor fi afisate, la loc vizibil, in fiecare gradinita, pentru informarea parintilor si a publicului interesat, inclusiv pe site-ul acesteia (daca exista), si eventual pe site-urile inspectoratelor scolare.

Ocuparea locurilor libere, dupa finalizarea procesului de reinscriere, se va face, de regula, in ordinea descrescatoare a grupelor de varsta, respectiv: grupa mare (copii de 5 ani), grupa mijlocie (copii de 4 ani) si grupa mica (copii de 3 ani). In baza HG nr. 1252/2012 si in limita locurilor disponibile, pot fi inscrisi in grupa mica si copii cu varsta cuprinsa intre 2 si 3 ani.


In situatia in care, intr-o unitate de invatamant, numarul cererilor de inscriere este mai mare decat numarul locurilor libere, repartizarea copiilor se va face in ordinea descrescatoare a numarului de crieterii generale de departajare cumulate de catre fiecare copil. 


Poate va intereseaza si: Ce ai facut astazi? – intrebare-cheie

 
Pentru asigurarea transparentei procesului de reinscriere/inscriere, conducerile unitatilor de invatamant prescolar vor afisa, la vedere, pentru toti cei interesati, urmatoarele informatii:

  1. capacitatea institutiei (numar de copii pentru care a fost proiectata);
  2. numarul de locuri aprobat prin planul de scolarizare pentru anul scolar 2017-2018 (pe grupe de varsta: mica, mijlocie, mare);
  3. criteriile generale si criteriile specifice pentru inscrierea copiilor;
  4. numarul de copii reinscrisi/inscrisi zilnic (in perioada stabilita) din totalul disponibil.

Criteriile specifice de departajare  (elaborate de fiecare unitate de invatamant prescolar, aprobate de Consiliul de administratie al acesteia si avizate de consilierul juridic al Inspectoratului Scolar Judetean/al municipiului Bucuresti pana la data de 19 mai) nu pot fi discriminatorii si nu pot include liste de preinscrieriDe asemenea, criteriile specifice de departajere vor fi aplicate doar dupa epuizarea criteriilor generale.

Mentionam ca unitatile de invatamant prescolar au obligatia afisarii la loc vizibil a informatiilor privind statutul acestora: autorizata sa functioneze provizoriu sau acreditata de Agentia pentru Asigurarea Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP).

 Preluare de pe edu.ro

DE CE, CE si CUM le citim copiilor cu voce tare?

Copiii nu sunt niciodata prea mari pentru a le citi cu voce tare. Lectura cu voce tare are multe beneficii, de la crerea unei legaturi stranse parinte-copil pana la dezvoltarea abilitatilor de scriere, de ascultare, a creativitatii si multe altele. Din pacate, tot mai multi parinti nu mai citesc cu voce tare copiilor lor dupa ce acestia depasesc varsta de 5 ani.

Intrucat suntem sustinatori ai lecturii cu voce tare si intrucat ne-am convins personal de avantajele acestei activitati in dezvoltarea copiilor, incercam sa va convingem si pe voi de acestea :)

13164386_471791673012009_7368801759611587257_n
DE CE sa le citim copiilor cu voce tare?

1.    Lectura cu voce tare le insufla copiilor dorinta de a-si dori si ei sa citeasca singuri.
2.    Copiii adora sa li se citeasca cu voce tare.
3.    Lectura cu voce tare contribuie la crearea unei rutine benefice de culcare.
4.    Copiii carora li se citeste cu voce tare de la o varsta cat mai mica merg la scoala dornici sa invete si sa creasca.
5.    Lectura cu voce tare este distractiva, copiii apreciaza cartile care ii fac sa rada.
6.    Lectura cu voce tare dezvolta vocabularul copiilor.
7.    Cititi-le cu voce tare copiilor si veti petrece timp de calitate alaturi de ei.
8.    Lectura cu voce tare este relaxanta.
9.    Lectura cu voce tare dezvolta exprimarea orala a copiilor.
10.  Puteti sa cititi cu voce tare oriunde si oricand.
11.  Cand cititi cu voce tare puteti sa exersati diferite voci si personaje.
12.  Atat parintii, cat si copiii au lucruri de invatat in timpul lecturii cu voce tare.
13.  Citind cu voce tare va faceti noi prieteni.
14.  Stiati ca animalelor de casa le place cand stapanii lor citesc cu voce tare?
15.  Lectura cu voce tare va face mai isteti.

reading_books
Poate va intereseaza si:
3 jocuri pentru imbogatirea vocabularului copiilor in timp ce luam cina
Scriitorii povestesc – Claudia Groza Lazar

CE citim copiilor cu voce tare?
Prima intrebare pe care ar trebui sa ne-o punem este: “MIE imi place cartea pe care vreau sa i-o citesc copilului?” Copiii isi dau seama, instinctiv, daca unui adult ii place ceva sau doar se preface.


Uneori, copiii reactioneaza diferit la lectura unei carti fata de cum ne-am astepta noi. Copiii au si ei gusturi, dar se poate si intampla sa nu fie pregatiti inca pentru o anumita carte. Nu este nicio problema daca abandonati o carte sau daca nu o terminati, incercati alta.

Pe de alta parte, daca o carte ii place foarte mult copilului, pregatiti-va sa o cititi de nenumarate ori.

Faceti un exercitiu si cititi cu voce tare cateva fraze din cartea aleasa, fara sa aveti copiii alaturi. Va place ce auziti? Este interesant? Daca felul in care este scrisa o carte nu va trezeste interesul sau daca, pur si simplu, nu suna bine, atunci cu siguranta nu va trezi nici interesul copiilor.

Gasiti in cartea aleasa acel “ceva” care sa va trezeasca atentia, sa va faca curiosi? Copiii mai mici vor gasi in carte o fraza sau poate ceva ascuns in imagini care sa ii tina conectati la lectura? Copiii mai mari vor gasi o idee sau o actiune la care sa se gandeasca, despre care sa vorbeasca sau de care sa isi aminteasca dupa lectura cartii? Cartea cuprinde fapte/actiuni care fac referire la un punct de interes al copiilor sau ii fac curiosi in vreun fel?
Sling-Bookshelf
CUM citim copiilor cu voce tare

Numeroase studii indica faptul ca lectura cu voce tare zilnica este modalitatea cea mai eficienta prin care parintii isi ajuta copiii sa devina cititori pasionati.

Lasati-i pe copii sa aleaga cartea
Este greu pentru un copil sa aleaga o carte atunci cand vede doar cotorul cartii pe raftul bibliotecii. De aceea, este recomandat ca, pentru copiii mici, sa expuneti cartile astfel incat sa fie vizibile copertile. Copiii mici sunt atrasi de copertile cartilor, iar expunerea lor cat mai vizibila ii va ajuta sa aleaga.

Nu evitati cartile ilustrate, fara cuvinte!
Cand cititi o carte ilustrata, fara cuvinte, intrebati-i pe copii:
- Ce crezi ca se intampla aici? (intelegere)
- De ce crezi acest lucru? (argumentare)
- Ce crezi ca se va intampla? (anticipare)
- De ce? (dezvoltarea vocabularului si a exprimarii orale)

Incepeti treptat
Cu cat copiii sunt mai mici cu atat ei vor fi atenti mai putin timp. Cand le cititi pentru prima data, vor fi atenti un interval scurt de timp. Pe masura ce veti continua sa le cititi, ei vor reusi sa fie atenti din ce in ce mai mult timp.
La inceput, alegeti carti scurte, cu text usor. Apoi, cand observati ca pot fi atenti mai mult timp, puteti aborda si carti mai lungi.


Jucati-va cu vocea

Daca in carte sunt mai multe personaje, incercati sa cititi cu o voce mai groasa replicile unuia si cu o voce mai subtire replicile altui personaj sau vorbiti cu accente diferite.
Cand in carte apare un zgomot, imitati-l cat puteti de bine; copiii vor fi incantati daca vor auzi “Buuuum!” sau o voce de animal.
Folositi tonalitati diferite: pentru pasajele triste, folositi o tonalitate mai joasa, pentru cele fericite, una corespunzatoare.

Cititi din nou si din nou
Este posibil sa nu va placa sa cititi aceeasi carte de nenumarate ori, dar aceasta lectura repetata ii ajuta pe copii sa isi dezvolte exprimarea orala si capacitatea de intelegere.
Daca v-ati plictisit sa cititi aceeasi carte, incercati sa o cititi altfel, pe alta tonalitate, sau incercati sa va opriti la un moment dat si sa ii rugati pe copii sa spuna ce cuvant urmeaza.

Cititi-le cu voce tare si copiilor mai mari
Lectura cu voce tare nu este distractiva numai pentru copiii care nu stiu inca sa citeasca singuri. Copiii de orice varsta prefera sa asculte decat sa citeasca singuri.

Explicati-le unele cuvinte noi
Nu este indicat sa va opriti din lectura si sa explicati toate cuvintele necunoscute. Explicati doar cateva, maximum jumatate, cuvinte neintalnite pana atunci de copii; de fiecare data cand recititi cartea explicati alte cuvinte.

 story-content-marketing

 

Surse bibliografice: www.scholastic.com, www.readingrockets.org, www.pre-kpages.com